tisdag, april 1

Jag välbehagar

Julia är här, hel och levande, och det går jättebra.
Hon kom igårkväll, vi åkte hem med bussen, lagade lite indiskt och somnade. Och tro det eller ej, men hon sover på golvet i mitt yttepyttelilla rum Och det funkar.
Imorses fick Julia sova ut, medans jag jobbade. Hon kollade runt lite i närområdet och landade, så att säga.
När jag kom hem åkte vi och handlade, sedan gick vi till en pub i Hampstead Heath och käkade mat. Hemma åt vi Rasberry Trifle och drack vin.
Ni ska vi sova.
Imorgon är nämligen en stor dag.
Julia ska söka jobb i stora London och jag ska hålla mina tummar tills de blir blåa och hoppas att hon hittar ett.

Jag har nästan flugit runt i mina skor idag. Nästan. De var väligt sköna. Lite, lite skoskav för de var lite små, men hon i kassan sa att de brukade töja ut sig.
Jobbet gick ypperligt. Jag får så mycket beröm av alla. De menar att jag förtjänar att bli servitris.
Hoppa jag kanske får träna till det imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

OH vilken lycka !Tänk att få bli servitris i London ! jag önskar dej massor av dricks !!!