fredag, april 18

Godmorgon!

Det känns som att jag inte sovit såhär många timmar på evigheter. Jag somnade runt halv elva och vaknade nu klockan nio. Med följd av att jag vaknat 300 gånger de senaste två timmarna och trott att jag försovit mig.
Nu sitter jag i sängen i pyjamas med ansiktsmask och bloggar innan jag tar tag dagen. Idag jobbar jag 12-24. Imorgon 10-22 och på söndag 10-22. Dubbelpass tre dagar i rad. Visserligen får jag ju betalt därefter. På cheferna ha det låtit som att den här veckan blir det lite trasligt med schemat, men från och med nästa vecka ska vi få schemat en vecka i förväg och vi ska jobba 40 timmar i veckan. Dubbelpass en dag betyder således en till ledig dag. Hoppas det är sant.

Igår jobbade jag 8-16, helt perfekt! Efter det träffade jag Julia i Covent Garden där vi skulle kolla om det fanns några billiga musikalbiljetter. De var tyvärr lite för dyra för oss, men vi fick i alla fall till en pub i Leicester Square och käkade middag. På kvällen åkte Julia hem till sig (till Linnea) och jag åkte hem till mig. Idag åker hon hem. Jag tycker det är väldigt tråkigt att hon ska åka. Allt här blev så mycket roligare sedan hon kom hit, och jag hoppas den känslan håller i sig.

Idag fick jag min lön. Jippie! Och nu har jag dessutom ingen hyra att betala för de pengarna. Men jag måste köpa ett nytt Oystercard för £93.
Då är förstås inte dricksen inkluderad. Hittills har jag fått ca £13 per dag, men då har jag fått den minsta sektionen och ska snart få en större, riktig sektion med ännu mera dricks!Jag som tycker £13 är jättemycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket jobb, men ger ju också mycket pengar, det måste var kul att få extra dricks.
Vad är Oystercard? kan du förklara det för en okunnig som jag. 93£ är väl drygt 1000 kr?? eller hur mycket är ett pund ?