lördag, april 26

Godafton

Nu har jag rapportering från tre dagar att ta igen.
I torsdags började jag med två sektioner under lunchen. Det gick bra, men stressigt. Ett tag ställde jag bara all disk på min station och lämnade den där för att rusa iväg och göra andra saker. Helt plötsligt vänder jag mig om och då har de två barkillarna lämnat baren och står och tar hand om min disk, som ett par superhjältar i utryckning! Hur sött som helst. "Vi såg dig springa runt" sa de.
Idag var en himla bra dag. Antagligen min bästa arbetsdag på Café Rouge hittills. Jag hade utedelen och en sektion inomhus. Vädret var underbart, folk köade om att få ett utebord. Jag kunde gå längs borden och bara plocka beställningar. Jag sålde mycket mer idag än vad jag gjorde på dubbelskift igår. Dessutom bra med dricks.

Åkte direkt hem efter jobbet för att handla och ta det lugnt. Vilket jag gjort. Nu ska jag se på film så länge jag orkar och sova. Imorgon bitti är det english breakfast!

Nu är jag dunderförkyld men mår annars inte dåligt. Väntar tills ugnen ska bli ledig då jag har köpt rabarberpaj och ska se på film.

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dej ! men lyssna på din kropp, om du inte orkar jobba när du är förkyld så är det bäst att vila en dag, Pengar är bra att ha , men inte allt, hälsan är viktigare