onsdag, april 16

Halleluja!

Grand Opening idag.

Vilket betydde att diverse olika högt uppsatta chefer från Café Rouge-branchen var på besök. Alla satt i min sektion. Efter några timmar kom min chef fram till mig och viskade att mannen som nu slagit sig ner var chef över hela Café Rouge, högsta hönset av de alla, bossarnas boss. Han bad mig att behandla honom som vilken kund som helst men komma ihåg alla våra service-steg och göra så bra ifrån mig som möjligt. Det gjorde mig lite nervös.
Men jag gjorde mitt bästa, serverade honom och högsta chefen min restaurang som var hans sällskap. Bossarnas boss hette Paul oh visade sig vara mycket snäll och sympatisk, frågade vad jag hette och tilltalade mig vid namn under hela besöket och ställde lite frågor om menyn. Frågor som skulle kunna bli ställda av en kund. Jag kände att jag skötte mig bra och senare hörde jag hur han pratade med min chef (Srini) och berömde mig. Verkligen öste komplimanger över mig! Högt och med menande blickar så att jag också skulle höra, men även när det nog inte var meningen att jag skulle höra. Han sa att jag skötte mig exemplariskt, log hela tiden och hade väldigt bra koll på menyn. När han skulle gå fick jag £10 i dricks och på amlingen i slutet av dagen berättade Srini hur duktig varit, hur nöjd Paul vart med all personal och i synnerhet mig!
Det gjorde mig så glad. Stolt. Att ledingen på restaurangen säger att vi gör ett bra jobb känns bra men mer som pepp än som äkta komplimanger. Att högsta chefen pekar på just mig och berömmer mig samt lämnar mig dricks känns väldigt uppskattande och speciellt.

Jag är helt enkelt otroligt nöjd över min första dag på jobbet.


En tråkig sak är att Julia flyttade från mig idag. På fredag åker hon hem till Sverige. Jag tycker det är jättetråkigt, men kanske ett måste. Kommer sakna henne massvis!

4 kommentarer:

Anonym sa...

SHIT SHIT SHIT!!!! Det är ju hur jävla coolt som helst sandra! Vad kan man säga annat än grattis!!

Anonym sa...

Vad roligt att det gick bra med öppningen och GRATTIS till att det gick bra för dig

Puss och Kram Mamma

Anonym sa...

OH! Vilken stolt farmor du har !
Du är en toppen tjej!!

trapid sa...

Wow Sandra! Grattis! Förstår att du måste ha fått värsta inspirationskicken! Jag är så glad för din skull!