tisdag, april 15

Goddag kvastskaft

Jag har lagt märke till en otroligt irriterande liten vana alla mina chefer och underchefer i detta landet ägnar sig åt. Varje dag när man träfas på morgonen och skiljs åt på kvällen hälsar chefen i hand på alla manliga medarbetare. Den kvinnliga delen får dock nöja sig med en liten vink, eller en nick och ett godmorgon. Det spelar ingen roll hur länge vederbörande har jobbat där eller vilken position denne har. Männen får handslaget och kvinnorna blir utan.
Jag tror det beror på att Engand är ett av de länder där man använder sig av kindpussar när man ses. De enda som generellt inte pussas är när män hälsar på män, de skakar hand. När situationen blir mer professionell och man inte känner varandra tillräckligt bra för kindpussar uteblir dessa och ersatter emd ingenting.
Så jag gjorde något åt det.
Numera går jag raka vägen fram till chefen på morgonen, hälsar i hand och säger Godmorgon. Jag lämnar aldrig stället utan samma process.
De blev lite förvånade i början, ha de inte väntat sig det. Men jag är nöjd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nya kvastar sopa bäst !!

Om Sandra är nöjd så är farmor också nöjd

Anonym sa...

Du är ju häftig :)

Anonym sa...

Jag tycker att du är cool

Kram Mamma

trapid sa...

Bra gjort!