tisdag, april 22

Filmkväll


Har precis sett klart på A clockwork orange. En hemsk film. Mycket välgjord och samtidigt väldigt bra, men den gick otroligt djupt in. Lite läskig sådär, men absolut sevärd!

Nu smälter jag alla dåliga intryck med betydligt lättsammare och trevligare Hairspray. Jag har skrivit om den förut då jag såg den på bio i Birmingham. Den gör mig glad, jag sitter och ler för mig själv hela tiden.

Imorgon slutar jag klockan sex och ska ta mig ut till en stor Tesco (jag saknar Tesco) för att handla lite saker jag inte hittar på min, ändå ganska stora Sainsbury's. Inga komplicerade saker, utan värmeljus, hänglås och tesil. Saker som skulle funnits på minsta lilla Ica Nära i Sverige. Tillochmed på bensinmackar? Här finns iställer sjuhundra sorters chips och kakor och två kilo isbitar i påse att köpa. Så jag ska väl inte klaga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tesil ? är det svårt att få tag i ? Har engelsmännen gått över till tepåsar ?