lördag, april 19

Affärsmöte

NU kom jag hem. Jag slutade 24, men det drog över och tunnelbanan hade slutat gå. Nästa gång ska jag kräva att få gå tolv. Lite bitter.
Förutom det en bra dag, dock lång. Fast jag hade för en gångs skulle en rejäl lunchrast på en timma. Kastade i mig maten och gick runt hamnen till Starbucks där jag satte mig med min bok och en latte.
Jobbet gick bra. Fick beröm för att jag sålt mycket och gjorde ganska bra tips. Ca £10 pund i handen och ganska mycket från de som betalade med kort (£15-20 tror jag). Problemet är bara att den dricksen får jag först när jag får lön.
Jag gick bra hem hos två män. Det började med att jag förklarade att vinlistan fanns på baksidan av menyn. Jag översatte detta lite klumpigt till "backside" (bakdel=rumpa). Men det slutade med £10 i dricks, så en felsägning då och då behöver inte enbart vara negativt. Dessutom blev jag erbjuden jobb och de bad mig komma in på deras kontor någon dag. Jag vet inte vad man ska kalla det, affärsmöte?

Nu blir det sängen. På måndag är jag ledig och jag gör redan planer. Sightseeing, shopping, äta ute. Kommer väl antagligen sluta med att jag har städvecka, måste tvätta och det spöregnar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går det bussar när tunnelbanan slutat gå?
Det är bäst att du håller koll hur mycket dricks du får när de betalar med kort så att de inte lurar dig.
Affärsmöte? låter lite läskigt, verkar skumt att träffas på deras kontor, be att få träffas på nån pub eller annan servering.
va nu då? lilla pessimist! det spöregnar inte på måndag!!Må så gott i solen!!

Anonym sa...

Shit. I grekland fick man inte sin egna dricks. Där var man tvungen att lägga den i en skål. De som var smarta ville skaka hand innan de gick, och gav då över dricksen.

Fan va nice med jobberbjudande!! Gå dit och kolla vad dom har att erbjuda vafan! Jag är jätteglad för din skull! Och 20-25 i dricks är ju skitbra.