måndag, april 14

O-ho för att satsa det sista på mirakel

Imorses mådde jag som en prinsessa. Kom lite tidigt till jobbet, som är så underbart beläget (ska ta bilder snart) precis vid en hamn med enorma båtar. Solen lyste, klockan var strax innan åtta och allt var nyvaket som jag tycker så mycket om. Jag traskade över bron till Starbucks och köpte en latte, strosade runt och kollade på båtar större än ett hus och njöt.
Jobbet var bra till att börja med. Vi började med att vika lite menyer och klockan tolv skulle vi smaka av hela menyn och några av vinerna. Det var verkligen roligt och givande. Jag är glad vi fick göra det. Confit de Canard (anka) var helt underbar med en intresant sås med apelsin i.
Vinprovningen gick till enligt konstens alla regler, men de tre sinnerna man ska använda (syn, lukt och smak). Det var svårt men lärorikt och jag blev överraskad av att jag faktiskt kunde känna igen några smaker.
Resten av dagen fick vi städa, gå omkring och dra och inte göra någonting. Oerhört frustrerande att inte få någon fast tid att jobba till. Det slutade med att jag arbetade 11 timmar, mesta delen av tiden städandes sådant som jag vet att vi kommer städa om imorgon. På onsdag öppnar vi.

Imorgon: Jag och Julia ska försöka smuggla in henne på restaurangen för gratis restaurangbesök!

Godnatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

JO JO ! Vissa smörjer kråset med anka och apelsinsås, som pensionär får man ju vara glad att det finns en fläskbit och en bit kassler i kylen och slipper äta kattmat som det sägs stt vi "russin" gör.

Anonym sa...

Jag vill också bli smuggelgods.