måndag, april 28

Chefen säger

Internetkrångeö igår, dämed inget bloggande.

Min chef sa att han ville prata med mig och tog mig åt sidan för några dagar sedan. Faktum är att han tog mig ut i korridoren bakom restaurangen, runt flera hörn och tittade sig noga omkring innan han sa något.
Sedan sa han att jag hade potential att klättra inom företaget, få mera ansvar, för att jag gör ett bra jobb, är smart och duktig.
Han sa också att det pratades en del bakom hans rygg, skvallrades, men att jag inte skulle lyssna på det. Tydligen, för han sa inget rätt ut, är det någon som pratar om att Srini favoriserar vissa, och detta skulle denne ha sagt för att han eller hon känner sig hotad.
Blev faktiskt inte alls så klok av det där.

Igår såg min kollega och vän Marcelo till att jag fick gå hem en halvtimma tidigare så jag kunde kurera mig ordentligt. Han sa till mig att jag skulle ta hand om mig. Koka soppa, dricka te och sova. Så det gjorde jag. Jättegod köttfärs- och potatissoppa (även om jag lyckades koka bort nästan allt vatten eftersom jag var så ivrig att koka potatisen klar).
Så idag mår jag toppen. Fick en skön niotimmarssömn. Nu är jag redo för det enda dubbelpasset den här veckan.
När man väl gjort ett dubbelpass känns det så lite att jobba "bara" åtta timmar så tiden går jättefort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart, duktig Sandra, liten på jorden
Springer och servar runt mellan borden.
Charmar sin chef, och ler emot alla,
Gör så att gäster och cheferna falla

Anonym sa...

Men vad roligt! underbart Sandra!
.. bra att du mår lite bättre nu också :)