söndag, april 20

Positivity

Just nu:
Jag mår så bra.
Jag trivs så bra.
Jag är så bra på mitt jobb och blir bara bättre och bättre.

Idag skulle jag jobba till sju, men runt fem halv sex sa Srini att jag kunde gå, men bad mig vänta lite tillsammas med två andra. Efter ett tag kom han och sa att han skulle bjuda oss på en drink. Vi gick till stället vägg i vägg och drack drinkar. Diskuterade hur det gick på restauranger, saker som var bra och vad som kunde göras bättre. Han ville tacka oss för att vi gjorde ett bra jobb så han hängde lite med oss. Jag tycker verkligen att han är en bra chef.
Jag känner verkligen att jag är uppskattad för mitt jobb.

Så, ingen behöver oroa sig för mig, för jag har det så bra så.

På begäran:
Oystercard heter det kort man köper i London för att kunna ta sig runt med kollektivtrafiken. Varför det döpts efter en mussla vet jag inte, kanske för att tunnelbanans instängdhet påminner om ett mussleskal? Jag har ingen aning. För en månad, obegränsad åkning inom zon 1 och 2 på bus och tunnelbana kostar £93. Ganska mycket. Ca 1200 kronor. Men jag tycker nog att det är värt det. Jag har tyvärr tappat bort mitt. Det är faktiskt sant. Men jag gjorde det samma dag som det gick ut. Rackarns flax.

Imorgon
Arbete 10-10, tänkte äta anka till lunch, kanske gå ut eftersom jag är ledig måndag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uch det var dyrt för att åka, gäller att hålla i kortet hela månaden. Har chefen trevliga och bra medarbetare så blir väl han också trevlig. Just nu är det väl ank-dags, kl är 12.30 lunch-time?
Solen skiner i Stockholm !!

Anonym sa...

Vad kul att du mår bra och att du trivs.Ellinor undrar om anka verkligen är gott.Vi mår också bra och bygger för fullt

Puss o kram Mamma och Ellinor