måndag, april 21

En ledig dag

Kom iväg klockan elva imorses, inte för dåligt efter att ha sovit ganska länge, tvättat och ätit rejäl frukost. Tog bussen in till Camden och satte av längs kanalen. Från hysteriska Camden där alla intryck kallar på uppmärksamhet till huvudvärksgräns till lugnet längs en kanal med de obligatoriska kanalbåtarna på bara någon minut. Rejäla flashbacks från min tid i Birmingham där det traskades mycket längs dessa.



Kanalen ledde mig förbi London Zoo som jag ska skriva upp på min lista över saker att göra och vidare till Regent's Park.


En fin park men som jag tyckte det var lite knepigt att ta sig runt i. Där käkade jag lite frukt och läste lite bok.


Helt plötsligt hade jag gått in till stan, och det tog mig knappt en timma. Jag var då framme vid Baker Street, kollade in Sherlock Holmes-museet och gick vidare till Totally Swedish där jag köpte den kaviar jag inte fick ta med mig in i landet.

Jag bestämde mig för att ta mig till Oxford Street där jag intog lunch på PingPong, en japansk kedja som också har en restaurang vägg i vägg med min restaurang. Måste ju kolla in mina konkurenter. Det var himla krångigt att beställa, man fick beställa varje sushi(trodde jag)bit för sig, men jag beställde någon lunchmeny. Jag fick några små vårrullar och några kokta "dumplings" och ett stort lövpaket. Jag har ingen aning om vad det var men det smakade bra. Jag var inte säker på om jag skulle äta lövet, så jag åt bara innehållet. Konstig lunch.

Efter lunchen drog jag runt på stan och spenderade pengar på mycket blandade saker.


Lite planlöst strosande till Green Park, slog mig ner på gräset för en söt cupcake och en latte. Buss i fel riktning och byte av buss mot Trafalgar Square. Där skulle jag hoppa på bussen hem men bestämde mig istället för att gå in på National Gallery. Helt otroligt att helt plötsligt få syn på en målning vi analyserade i bilden i åttan. Och nu hänger den där, på riktigt! På onsdagar har de kvällsöppet till nio så då ska gå dit efter jobbet.



Från Trafalgar Square tog jag bussen till Camden, handlade och lagade indiskt Chcken Korma med naanbröd. Mums.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En Lyckad dag förstår jag,och inget regn ?

Anonym sa...

Wow. Låter som en underbar dag :)