onsdag, april 23

National Gallery

Helt klart bättre dag på jobebt idag. Hädanefter kör jag på aktiv och positiv taktik snarare än lat och ger bort alla kunder. Fick betydligt mer i dricks och hade inte alls tråkigt.
Efter jobbet åkte jag till National Gallery där jag gick omkring i några timmar, de hade kvällsöppet idag. Men jag är fortarande inte helt nöjd. Det gick ingen guidad tur på kvällen och ett besök på ett museeum är väl inte fullbordat förrän man gått en guidad tur? Klockan 11.30 och 2.30 går turerna, så det passar ju perfekt om jag får ett sent skift. Ska nog be om lite sena skift nästa vecka, för den här veckan börjar jag tio varje dag förutom en då jag börjar ett.

Efter jag varit på galleriet käde jag inte riktigt för att åka hem, så jag följde min guidbok på en vandring runt i Soho. Har dock så otroligt ont i benen och fötterna. Efter en dags arbete orkar jag ingenting. Jag hoppas det är något som går över inom några veckor.

Väl hemma lagade jag couscous och köttfärsfylld paprika och såg på Fantomen på Operan. Fest!

Imorgon jobbar jag hela dagen, från klockan tio till klockan 24.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är kl ½ 10 och du är på väg till jobbet, hoppas att det blir en bra arbetsdag,men jag tycker den låter lite för lång, 14 timmar, finns det inga arbetstidsregler där? Hoppas att du får några rejäla raster.

Anonym sa...

Såg verkligen gott ut det där :)