tisdag, april 15

Pappa, här jobbar jag!

Utsikten som möter mig så fort jag kommer upp från tunnelbanan. Borgen heter The Tower of London och är en medeltida kunglig borg vars funktion en gång i tiden var att vara ett kungligt palats och ett fängelse.

Solen ligger fortfarande på på morgnarna, då får jag en bra känsla att börja dagen med.

Café Rouge vid St Katharines Dock, där jag jobbar.

I bakgrunden kan man se den häftigaste Starbucks jag hittills sett, byggd som en kupol, eller ett lusthus.

Lite avundsjuk va, pappa? Båtarna är sannerligen gigantiska.

Restaurangen har enbart glas mot hamnsidan och läget är ju som ni ser fantastiskt. På andra sidag hamnen ligger många kontor så förhoppningsvis blir det ganska mycket folk på våran restaurang. Den är ändå inte för stor, så även om det är fullt ska det nog inte vara ohanterligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Shit. Coolt sceneri!