måndag, mars 31

Godmorgon!

Imorses vaknade jag utvilad. Jag för första gången sedan jag började jobba på Café Rouge INTE drömt om ständigt ringande köksklockor, mat som belamrar hela mitt nattduksbord och servitriser som skriker till mig att bära ut maten, viftar med kvitton och själva springer runt med kvitton. I mina drömma har jag envist tjatat att "Jag har rast! Låt mig vara", men inatt behövdes inte ens det för att demonerna skulle hålla sig borta. Åh, så skönt!

Bra morgonhumör. Sitter och äter frukost och skriver inköpslista. Idag jobbar jag 10-6. Efter det ska jag köpa mina nya skor, åka och handla, förhoppnngsvis hinna hem och lämna allting innan jag åker till Victoria för att möta upp Julia.
Jag har fortfarande inte riktigt förstått att hon verkligen ska komma hit. Det har varit lite för bra för att vara sant.
Trist nog går jag själv en ännu värre vecka till mötes, 49 timmar ska jag tillbringa på restaurangen. Men nu har jag klurat ut att man som personal endast behöver betala 25% av de maträtter som inte är gratis. Igår betalade jag £2 för en rätt som skulle kostat £8.25. Det är ju väldigt förmånligt och kan vara enda gången i livet god restaurangmat är så lättillgängligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måndag morron, livet leker, Julia kommer ,sköna skor skall inköpas, kan det bli bättre?

Anonym sa...

God morgon :)