måndag, april 21

Godkväll från ett regnigt London

Kom ganska nyss hem från 12 timmar på jobbet. Jag tillbringar mer tid där än hemma, men det gör mig inte så mycket. Ganska dåligt med cash-dricks idag men ca £32 i dricks från kontokort. Mycket bra, tycker jag.
Lärde känna köket lite bättre under en smärre kris där jag glömt en huvudrätt för att bord med fem personer. Kökschefen var underbar och gjorde allt för att fixa rätten så fort som möjligt. Det gick bra och jag fick tillochmed bra dricks från det bordet.

Imorgon är jag ledig och kan inte bestämma mig för vad jag ska göra. En sak som är säker är att jag inte tänker sova bort dagen i alla fall. Tänkte ta promenad längs kanalen i Camden till Regent's Park, shoppa lite i Covent Garden och eventuellt göra Tate. Tänkte också se om jag kan hitta ett bibliotek där man kan låna böcker. På kvällen ska lagas riktig mat, funderar på köttfärs- och couscousfyllda paprikor. Dessutom ska jag hinna tvätta, handla och stryka.

Ja, tidsoptimist i dess sanna bemärkelse.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon ! Ha en härlig dag i solen ! Jag skall gå på en informatons kurs i släktforskning,kul !

trapid sa...

Hej Sandra!
Funderar på att dra till London ngn gång mellan 9 och 19 maj (inte hela den tiden, utan max ett par dagar) hur jobbar du då? Står en säng tom i ditt rum sen julia åkte? Kramar