tisdag, april 22

Seg dag

Dagen började med att jag trodde att jag hade försovit mig men i själva verket lyckades gå upp tidgare än vad jag borde så jag fick massor av extratid och hann stryka mina skjortor när jag upptäckte att jag hade apelsinjuice i hela väskan som säkert legat där hela natten så plötsligt fick jag väldigt bråttom till jobbt istället.. När jag kom fram kändes det som att jag redan var beredd att ta en rast.
Där fick de som ville vara med på kaffe-träning och lära oss hur kaffemaskinen fungerar och hur man blandar olika kaffedrinkar såsom Cappuchino, Latte, Machiato, Espresso osv. Mycket lärorikt, känns som något jag kan ha användning för.
Jag fick betyget bäst idag för min latte och min cappuchino.

Efter kaffeträningen var det lunchtid, ganska mycket folk i ca två timmar och efter det var det helt dött. Jag kände mig seg och trött och lät de andra ta kunderna. Mycket trist dag, men så att jag får skylla mig själv till viss del.
Imorgon däremot ska jag ut på golvet med ny energi!

Åkte till Tesco efter jobbet men hittade bara värmeljus. Min rumskompis har tipsat om var, i Camden, jag kan få tag de resterande rariteterna jag är ute efter.

Nu ska jag se en lite stund av Fantomen på Operan innan det blir tidigt i säng så jag hinner med imorgon.

2 kommentarer:

trapid sa...

Sandra!!! Den 20-15 maj låter ju hur bra som helst! Vet du hur du jobbar de dagarna? Och hur tar man sig från stanstead in till stan? Flygbuss? Galet kul att få lära sig att blanda kaffedrinkar! En sådan kurs skulle jag också vilja gå! Massa kramar

Anonym sa...

Hej kaffeböna! Vi sjunger All i ask of you ur "Fantomen" i kören.
Vill du ha texten ?