måndag, mars 10

England take 2

Nu börjar det verkligen närma sig, känner jag. Två nätter kvar Sverige, och sedan är jag ensam i en obegripligt stor stad utan jobb och utan bostad.
Men, nu har jag bokat ett hostel för första natten. Det känns väldigt skönt att ha någonstans att ta vägen, då jag kommer fram på kvällen.

Jag är förvånad över hur otroligt lugn jag är. Jag som alltid svämmar över av känslor, vad det än gäller. Nu rycker jag på axlarna åt allting, tänker lugnande och världsvant och det är riktigt skönt. Inga känlostormar. För det finns ju ingenting att vara rädd för.

Är detta vad som kallas att bli vuxen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

En natt kvar !! Jag blev verkligen nervös när du berättade i bilen att du inte ordnat nånstans att bo första natten. såg framför mej en liten,liten flicka som irrrade runt,runt på gatorna i den stora stora staden ! Skönt att du har fixat det. här kommer ett tips om ett bra vandrarhem som jag läste om i går.Info: www.ashleehouse.co.uk. kostar 290 kr för rum med frukost ligger nära Kings cross. Bli vuxen vad är det?
Ta ansvar för sig själv och andra ? eller blir man torr bakom öronen?

trapid sa...

Å vad spännande!
jag är säker på att allt kommer att lösa sig till det bästa.
Och jag har ett (någorlunda) hett tips när det kommer till boende. Läste på Malin Källs blogg (www.aocho.blogg.se) att en tjej i Oskar Anderssons lägenhet ska åka hem till Sverige. Det måste ju betyda att de söker en ny lägenhetskompis... Eller hur? Så: ta kontakt med Oskar och kolla! Jag har ingen aning om de redan har hittat någon eller vad de ställer för krav på sina medboende, men du kan ju starta där iallafall! Och hälsa från mig! Jag håller tummarna. Kramar