lördag, mars 15

Lägenhet?

Morgnar är det allra värsta, men det visste jag redan. Speciellt på helgerna. Jag tycker inte om helger i huvud taget. Då är det ju en fördel att jag kommer jobba lite oregelbundet och med olika dagar lediga.

Jag började dagen med att missa frukosten. Klart minus. Köpte yoghurt och frukt på M&S och traskade till Hampstead Heath som är en jättestor park. Jättestor! Jag var helt lost och gick i minst 1,5 timme och hittade ingentans! Fick sms från hon som skulle flytta från lägenheten jag vill flytta in i. Vi skulle ta visningen lite tidigare.
Ja, om jag hittar ut..

Jag kom dit, och mitt första intryck av Camden Town, där jag skulle möta henne, var: Nej!
Jag blev rädd av alla stilar som krockade. Som hultsfred gånger tio på en gatumarknad. Lägenheten låg dock en bra bit därifrån, och hon sa att det var nästan lika långt till en annan station, som jag kanske väljer att ta. Lägenheten låg dessutom väldigt nära den enorma parken. Delades med två tjejer och två killar, som tyvärr inte var hemma, men vi skulle antagligen ses imorgon.
Så, jag hoppas jag får den! Det skulle komma en annan tjej och titta. Och jag lät nog lite tveksam när jag var där, pga av mitt första intryck och att jag redan var lite deppig och osäker, men nu i efterhand känns det bra, och det skrev jag också till henne i ett sms.

Jag förstår verkligen inte varför, men jag tappar helt bort aptiten här, och det gjorde jag även i B'ham. Jag känner mig inte hungrig. Men jag vet att jag måste äta, för annars blir jag just sådär ledsen, deppig och nere. Funderar på en "mat-och-sov-klocka". Alltid ha bestämda mattider, no matter what. Det blir ju säkert bättre när jag börjar jobba, vilket btw blir på tisdag, då jag får restauragmat varje dag!

Jag börjar som sagt på tisdag, med kvällskiftet, klockan 16-22. Spännande att se hur det går.

Tänkte alldeles strax dra mig mot ett café här och läsa min oerhört spännande bok. Mycket trevligare att sitta där än här på hostelet.

Cheers!

2 kommentarer:

trapid sa...

Jag håller tummarna för lägenheten! Vad spännande och kul att du redan fått jobb! Ska du vara servitris eller jobba i "köket" (eller vad det nu kan kallas på ett café). Tänker på dig! Massa kramar

Anonym sa...

Ja god och närande mat och god sömn räddar humöret. Fast en yughurt i en park är heller inte så dumt. Vad är det för väder i London?
Hoppas att du får lägenheten och att den är bra