söndag, mars 30

Så, hur går det på jobbet?

Tung dag på jobbet när jag inte mår helt bra. Men som vanligt, och av något underlig anledning, känns det alltid bättre efter några timmar. Började med att chefen var där och ständigt letade fel. ("Du har en fläck på förklädet!", vad är förkläden till för?). Det bäsa var när jagserverade något utomhus, jag var stationerad inomhus, och Charlie (chefen) säger att jag ska duka ett bord där ute. "Du måste ha ögonen med dig, titta här Sandra", och så drar han ut bestickslådan, "inga bestick! Hämta fler!". Jag menar. Det är väl orimligt att begära att jag, stationerad inomhus, ska hålla koll på antal bestick i en låda utomhus? Ja, det är av sådana anledningar han inte är så omtyckt,
Igår blev, under mystiska omständigheter, en av mina vänner på restaurangen avskedad. Hemskt tråkigt.

Idag fick jag vara servitris i några timmar. Ta beställningar och sånt. Det var annorlunda mot det jobb jag hittills gjort. Men roligt! Jag gjorde en del misstag, men systemet med alla oändliga alternativ tillåter inte mycket annat. Inget som inte kunde rättas till i alla fall.
Jag fick höra att man får runt £10-15 per dagen i dricks. Inte illa. Inte illa alls.
Så det går ganska bra på jobbet. Tråkigt att hela dagen försvinner bara. 12-8/9 är värdelöst. Men jag antar att man vänjer sig vid sånt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken knäppgök till chef!!

Anonym sa...

Hej Sandra. Nu är Julia väldigt mycket på väg. Jag körde henne till Skövde, Hanna såg till att hon kom med flygbussen i malmö, Lena guidade henne per mobil till gaten på flygplatsen.... så det har varit ett teamwork att få iväg henne:) Hoppas att ni får det jättekul och att Julia hittar ett arbete. Som jag sa kommer jag gärna över och håller i städning och matlagning åt er/classe