tisdag, mars 25

Hektiskt

Nu händer det otroligt mycket. Jobbet går bättre och bättre iochmed att jag lär känna jobbet och mina kollegor. Blev erbjuden att provjobba på en pub ikväll, men han tyckte att jag kom försent (jag kom såfort jag kunde) och det blev inte idag. Kanske på lördag.
Imorgon ska jag träna att bli servitris. Har en bra underchef och en kollega som är ny på restaurangen men van servitör till min hjälp. Känns bra. Chefen är knappt nere i restaurangen och jag har lärt mig lite hur han funkar. Dessutom verkar han tycka så himla bra om mig. Han nästan smörar. Så jag ska inte klaga.
Imorgon ska jag lämna mina detaljer til min nya chef, så jag kan börja få betalt. Dvs innan klockan tolv, då jag börjar, ska jag till biblioteket, kopiera mina grejer, till nya chefen på Oxford Street med papprerna och sedan till jobbet vid London Bridge. Inga problem.
Jag börjar tycka om jobbet och känner att jag är bra på det. När jag väl kommit in i det lite kan jag börja koppla av då och då, och det blir inte lika fullt så stressigt.
Fick ledigt till Håkan Hellström-konserten idag. När jag frågade om tre dagars ledighet skrattade han bara åt mig. "Det här är ditt jobb. Det du ber om är en ledighet, och det får man först när man jobbat i tre månader".
Men eftersom jag bara tränar hos honom är jag inte ansälld, och behövs inte på samma sätt, så jag fick det i alla fall. Vilken tur i oturen!



Jag tror att någon kommer hit snart..




Våren har redan och kommit och gått, känns det som. Det blommar, men är svinkallt.



Hampstead Heat. Man traskar lite i bostadsområderna, och rätt som det är dyker ett litet centrum upp. Detta tycker jag är otroligt mysigt.



Detta är mitt rum. Sängen närmast kameran tillhör min rumskompis Emily, och sängen närmast fönstret är min. Det är mycket trångt, men det är sällan båda två sitter och hänger i rummet. Generöst nog fick jag all plats på byrån och på fönsterbrädan, samt två av byråns tre lådor. Jag har även köpt några sorts diskbaljor som jag har under sängen med grejer i. Mycket smart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håkan Hellström ? Vilken lycka för dej, är han i London ??
Vilken lyxvåning!! Djupt impad !!!
Diskbaljor kan vara bra till mycket. Nåt man kan rekommendera till "fina" östermalmsdamer,de har säkert inte kommit på någonting så smart

Anonym sa...

Oh!! Äntligen har du fått en walkin garderob eller va det ditt rum?? Nu behöver du ju bara halva rummet i nya huset

Mamma