söndag, mars 16

About

mitt jobb: Jag har fått jobb på en restaurang som heter Café Rouge. Som många ställen här i England funkar det som kombinerad restaurang, bar och café. Vi serverar frukost, lunch, kaffe, drycker, alkohol och middag. Man kan komma dit nästan vilken tid på dagen. Jag kommer få varierade arbetstider, men vet bara om min första dag, på tisdag, då jag ska jobba 16-22. Jag får £6 i timman vilket är helt okej. Minimilönen för någon under 22 år är i England £4.25. Tror jag. Mina arbetsuppgifter är att servera. Jag tar inte upp beställningar, visar kunderna till borden och tar betalt, utan serverar, plockar av, dukar borden, plockar och fixar lite, tex torkar av diskade bestick, viker servetter osv.
Jag tyckte om jobbet när jag var där min första dag, framförallt för att det var fullt upp och det fanns alltid något att göra. Jag kände att jag var bra på det och att min engelska kom väl till pass då de flesta var fransmän och vissa kunde inte ens tillräckligt bra engelska för att förstå vad kunderna sa. Chefen tyckte om mig och jag ska tränas i en månad för att få vara med och öppna en ny restaurang i samma kedja på andra sidan Themsen.

mitt hostel: Jag bor på Palmer's Lodge som ligger vid Swiss Cottage. Det är ett hostel, ganska bra, väldigt billigt. Jag har betalat ungefär £20 per natt förutom första natten som jag bokade via internet. Ångrar nu i efterhand att jag inte bokade fler, men jag ville se hur det var. Första natten sov jag i 14-bed female dorm. Trångt. Inte så kul, eftersom ingen riktigt tog kontakt då man var så många. Andra natten i 5-bed mixed dorm. Det var jag och fyra killar. En sov dick när jag kom dit, och två kom efter att jag kommit. Så den enda jag pratade med var en polsk kille. Tredje, fjärde och femte natten sover jag i samma soval, 6-bed female dorm. Här träffade jag Zoe och har även träffat några kanadensare och amerikaner. Sista natten vet jag inte vart jag ska sova.

mitt nummer: Jag har inte mitt svenska nummer, utan nummer +44 79721 79251. Ni får gärna höra av er! Jag använder också skype flitigt där jag heter sandralindqvist.

1 kommentar:

Anonym sa...

nej, du heter sandralindqvist på skajp. I ett ord.