onsdag, mars 26

Well done

Helt knasig dag. Gick upp runt halv åtta, ganska tidigt med tanke på att jag började klockan tolv. Tanken var att åka till det fantastiska biblioteket vid King's cross för att kopiera mina uppgifter till min nya chef. Väl framme vid biblioteket mötte jag en 50 meter lång kö, i två rader, fram till ingången. Här måste man nämligen få väskan genomsökt innan man får kliva in. Väldigt effektiva vakter, så det tog som tur var inte så lång tid. Jag frågade i informationsdisken eter kopieringsmaskinen, men de hade ingen på Brittish Library i London.
Nähä?
Istället sökte jag upp Post Office på samma gata, där jag fick mitt arbete gjort för ynka 10p. Tacka vet jag posten, eller hur Patrik?

Tuben till Oxford Street för att överlämna mina pappaer, men tunnelbanan verkade krångla just vid King's Cross, man fick inte gå in. Jag hoppade istället på random buss och tänkte hoppa av vid närmaste tunnelbanestation. Köpte lite frukt till mellanmål och kom efter två byten fram till rätt anhalt. Tunnelbanan till London Bridge. Pausade och andades ut på en parkbänk vid Themsen, åt en apelsin och läste min bok. Ca en kvart innan jag började anlände jag till jobbet och upptäckte att jag glömt mina svarta byxor.

Shit.

Sprang till en (bra) underchef som kom fram till att enda utvägen var att åka hem och byta. Vilket skulle ta minst en timma.
Det tog en timma och en kvart, jag skyndade mig så mycket som jag verkligen bara kunde. Jag skämdes otroligt mycket! Riktigt klantigt av mig. Väl framme jobbade jag det hårdaste jag kunde.
På något vis hade alla lyckas få reda på mitt misstag. Tillochmed när jag skulle hämta maten i köket hörde jag "black trousers" på andra sidan högarna av tallrikar. Som tur var låg det en mycket lättsam ton i luften, och ingen blev arg. Jag fick en ordentlig tillsägelse att inte glömma det igen, men inte mer än vad jag förtjänade.
Fick ta mina första beställningar idag, vilket gick alldeles utmärkt.
Räknade ut att denna vecka har jag 47 härliga timmar att tillbrnga på Café Rouge i Hay's Galleria. Ganska rejäl arbetsvecka, men jag får ju hoppas att mitt lönebesked ger lön för mödan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det senildemensen som har börjat? Kan du inte ha kvar dina "jobbarkläder" där i ett skåp för som du stressar fram kan du ju lätt glömma dem flera gånger. Jag blir alldeles matt när jag tänker på hur du rusar runt därborta på bussar och tunnelbanor.