onsdag, mars 19

Cheers from London

Tre dagar på jobbet, en vecka i landet.
Vaknade och kände mig halvdeppig. Antagligen på grund av att jag inte hade någon mat hemma, kom hem elva igår kväll, alla kläder i väskor och inget toapapper. Så jag tog en stekhet dusch (värmeratten är trasig) och tog bussen in till Camden för att handla. Hittade som vanligt inte rätt busshållplats, men väl hemma fick jag i mig lite frukost innan det bar iväg till jobbet, något senare än planerat.
Började klockan tolv. Dagen var okej, några tillsägningar från bossarna, men annars bra. I slutet av dagen sa bossen att jag gjorde ett bra jobb, han var nöjd med mig och imorgon ska jag träffa in nya chef. Nästa vecka ska jag tränas till servitris, alltså även ta upp beställningar och ta betalt. Vilket innebär dricks! Hoppas det går bra. Och att jag får lära mig från grunden.
Har träffat en annan som också är helt ny och som även han flyttar till den nya restaurangen.
Detta ska nog gå.

Nu har jag packat upp allt, handlat mat så jag klarar mig ett tag, betalat hyra, jobbet funkar och jag har bra kontakt med mina roommates.
Allt bra, med andra ord.
Enda felet är väl tiden som bara försvinner och inte räcker till. Jag har inte kollat i mitt närområde, har aldrig tid att fotografera eller blogga eller se London. Men det ger nog med sig. Jag kan ju vara här hur länge som helst!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Full fart, toppen! Allt går bra
med lite charm och sunt förnuft !!
Glad påsk!

Anonym sa...

hello i really like your photos..
i was just jumping from page to page until i find yours..
i´m from brazil and as a normal brazilian i don´t speak german, but i´d like though...
anyway i just stop here to say hello, and to complement your pics.
good bye