söndag, mars 16

Good plan

Igår kväll blev en bra kväll. Runt halv sju tiden sprang jag i regnet ner till café Costa som ligger gatan nedanför hostelet för en latte (enorm! till och med två handtag på koppen!) och lite småkakor. Med mig hade jag givetvis min otroligt spännande Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Jag förstår verkligen varför de har blivit så populära. Där satt jag i mer än en timma, ända tills det stängde. Verkligen en sysselsättning jag njuter av. Jag kom hem till hotelet och mötte en ny tjej i mitt rum, den i förra inlägget nämnda amerikanskan, och vi pratade en hel del. Hon var på väg ut och träffa en mycket gammal vän som hon knappt kände och frågade om jag ville följa med. Vilket jag såklart gjorde. Med Zoes vän var även fyra andra, alla kände varandra ganska ytligt, så vi hade alla samma förutsättningar, vilket var skönt.
Vi tog nattbusen hem när klockan var strax efter två. Intressant att se vart London vi verkligen bor, eftersom jag bara åkt med tunnelbanan hit. Vilken dålig översikt man får!

Idag ska jag och Zoe ut på sightseeing, bla till Buckingham Palace och Big Ben. Vi tänkte ära carvery (brittisk söndagsmiddag) och kolla om det är något St. Patrick's Day- tjohej redan idag (det är imorgon) vilket jag hört.

Saknar er alla massor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du fick en lyckad kväll!
jag och din farfar var i London en gång på St Patricks day , vi gick till Albert Hall, där var massor med nunnor och så vi. Jätterolig underhållning, nunnorna skrattade så de grät, och stämningen blev extra hög efter paus, för då hade alla nunnorna hunnit dricka flera glas vin. Din farfar tog kontakt med en som jobbade där och berättade om sitt arbete på Cirkus och han var mycket intresserad,så det var en lyckad kväll för oss.