torsdag, september 6

Wow.
Jag kan blogga. Pa jobbet.

Tankte fixa lite idag. Komma ikapp min omgivning. Eller, snarare, se till att min omgivning kommer ikapp mig. Typ, stada, diska..
Ja, for en gangs skull ligger aven min disk bland de andra tjejernas pa diskbanken. jag brukar aldrig lamna disk, och om jag gor det ar det bara over nagra timamr. Men pga gardagens oplanerade, totalt spontana konsert blev det lite tajt.

Det ar en sak som jag tycker om med att bo ensam. Man kan vara hur spontan man vill. Eller ospontan. Man kan helt och hallet egoistiskt enbart tanka pa sig sjalv och bestamma saker precis innan man utfor dem. Nagon gang i sitt liv maste man ju fa vara lite egoistisk, inte sant? Min tid ar nu. Jag njuter av det. Indeed.

Pa sondag ska jag se the country-side fran baksatet pa en motorcykel.
Pa lordag hade jag tankt ta min pushbike och se nagot avlagset stalle av B'ham. kanske ta en fika nagonstans dar det ser mysigt ut.

Fick en smarre chock igar da jag mottog mitt statement fran mitt nya bankkort. Det hade dragits en himla massa pengar, helt enkelt. Jag hade ingen aning om vad det var. Jag fragade min flatmate och hon sa att det avr hyran som var dragen. Vad jag inte kunde forsta var hur det kunde gora overforingar fran mitt konto utan mig, men det kan man tydligen har bara genom att anvanda kontonumret, som ju jag gett min landlady. Sa jag blev varnad att halla i mina uppgifter hart som satan, och det tanker jag defenitivt gora! I sverige kan man val endast ge pengar om man har tillgang till nagons kontonummer. Och det ar ju daremot inte sa pjakigt.
Riktigt overaskning var det.

Inga kommentarer: