tisdag, september 11

Strubbel

Internet fungerar inte. Så, igår när jag kommit hem från min runda i stan satt jag vid mitt skrivbord, tänkte: Jahapp, vad ska jag göra nu?
Kanske på tiden att jag börjar klara mig själv? Helt själv?

Igår skulle jag hitta "värsta smarta genvägen" från jobbet direkt till marknaderna. Nja, det gick sådär. Jag cyklade fel. Jag var nära på att störta rätt ner i kanalen. Det blev en senväg som hette duga. Till råga på allt var det ingen marknad när jag kom fram. Och, jag fick inte se något speciellt spännande på min lilla omväg heller. Men, jag fick ju lite mer vadmuskler an vad jag annars skulle fått, right?
Till jobbet cyklar jag längs Birminghams karakteristiska kanaler, och det funkar riktigt bra eftersom det är mycket nerförsbackar. Hemmåt blir det svettigare och jag letar fortfarande efter den där perfekta cykelvägen.

Tanden värker fortfarande. Om den inte slutar snart kommer jag bli tvungen att traska till tandläkaren och då är det bara att vinka hejdå till min trench-coat. Suck.

Nu är det bestämt att en av mina flatmates ska flytta ut. Den 1a oktober. Hoppas på att någon mycket trevlig flyttar in.

En tanke till alla som drabbades av terrordåden for 6 år sedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är underbar. Du cyklar fel, tar längra tid, du missat marknade och du fick inte ens se något på vägen. Men du fick ju alltid mer vadmuskler. Jag gillar dig. Du ser alltid nåt positivt i allting!