söndag, september 23

Helgen

Kort om min helg:
I fredags var det sofistikerad jazz i Birminghams konserthall, Symphony Hall. Mycket trevligt. Det kommer att hållas eftermiddagsjazz varje fredag året ut, så dit kommer jag defenitivt återvända.

Lördag tillbringades hemma i min säng, mycket läsande och filmtittande.

Underbar söndag. Bröllopsmässa (?) på ett väldigt fint värdshus i närheten, med chokladfontän! Sedan in till stan för lite shopping och en fika med en bra bok (Ordination: Vardagsfeminism av Jennie Sjögren).
Imorgon är det måndag igen och back to work. Men inte vilken måndag somhelst, nähädå, utan måndagen då jag varit här i två månader. Herregud, det känns som om jag varit här i minst ett halvår.
Min närmaste framtid kantas dock med massor av besök, så jag tror att tiden kommer flyga förbi.

Dålig respons på mitt flaskvatten-inlägg. Finns det verkligen inga fler kloka mönniskor därute? Lova mig nu, för vårat eget bästa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Läst.

Anonym sa...

Du verkar haft en ganska skön och trivsam helg, lite aktiviteter och lite vila, precis som det skall vara. men jag förstår att du saknar lite hålligång och partaj,som man gör när man är 18 år.

trapid sa...

Att läsa böcker på caféer är totalt underskattat! Det känns så... Storstadsanonymt. Att sitta där, titta lite på människor, äsa lite i sin bok, dricka lite Latte. Som på film. Kan du tänka dig att någon skulle kunna sitta så på Gustavssons eller A&A? Det skulle verkligen uppfattas som konstigt!
Idag var jag för övrigt på min första språkkurslektion. Multikulturellt är dagens ord. Ta hand om dig! Kramar