tisdag, september 18

Mix'n'pick

Härligt höstväder imorses då jag trampade iväg till jobbet. Solen sken och det var krispigt kallt, lite imma av andedräkten. Underbart. Precis lagom för mina lila handskar och min nya älskling. Ska presentera er för henne ikväll.

Nu har pappa och Samantha bokat resa och det är inte alls långt kvar! Längtar som bara den!

Igår stod städning på listan, och det behövdes verkligen (herregud, den här heltäckningsmattan var ju vit, inte biege, ffs!). Ikväll blir det bio med grannarna men tänkte försöka hinna med en sväng förbi marknaden på hemvägen och inhandla denna veckans förråd av frukt och grönsaker. Ska jag ge mig på att hitta den där snablars genvägen som jag vet måste finnas eller helt enkelt ta den vanliga vägen?

Oh, herregud. Tog mig just en titt på kartan för att finna svar men jag blir ju bara ännu mer förvirrad! Finns det så här många marknader? Tror bestämt att det är dags för upptäcksfärd igen. Denna gången i City Center. Dags att se något annat än insidan av H&M.

Svinkallt idag på kontoret. Jag försöker tina upp mina frusna fingrar med blåa naglar genom att knappa in fakturanummer med jättestora fingerrörelser. Ni vet när man var liten och tränade fotboll och skulle träna passningar och tränaren skriker: Upp på tårna! Jobba! Att man aldrig ska stå still. Det försöker jag utföra någon slags motsvarighet till, fast på fingrarna. Det ser onekligen.. annorlunda ut.

Avslutar med något helt annat, nämligen min favorit-klänning på Emmy-galan som gick av stapeln i söndags.


Vanessa Williams

1 kommentar:

Anonym sa...

är det hönan Agda på bilden?