onsdag, september 5

Äppelpäppel


Nu har gänget bokat biljetter och kommer sista helgen i September. Återföreningen är nära.. Då ska festas så det skriker om det! B'ham, watch out!

Tog en sväng på min cykel till B'hams marknader igår för att byta frukt och grönsaker mot pengar. Marknaden stängde vid fem, precis den tiden jag slutar, och hur snabb jag och min cykel än må vara så var det mesta slut och ihopplockat. Men jag köpte i alla fall en jäkla massa äpplen, 2 pound för 50p. Cyklade helnöjd hem med hela cykelkorgen full emd gröna äpplen. Väl hemkommen blev det matlagning för fulla muggar. Äpplena hamnade tillsammans med paprika, champinjon, potatis och kyckling i en panna. Smarrigt.
Fick svåra flashbacks av att äta potatis. Det kändes så.. svenskt. Potatis har nog aldrig smakat så bra.

Bridget Jones Diary är numera min ägodel. Det fanns bara en kvar och den kallade på mig. Och den var bra (jag fick club points också!).

Jobbet går mycket bättre. Jag har någon att prata med, och jag har tillochmed fått lära henne en del saker. På riktigt. From scratch. Jag hoppas att hon lärde sig. Hon har berättat att hon aldrig sett så himla många pappersfyllda pärmar, vilket jag trodde var standard här i UK, så kanske är detta land inte riktigt så himla byråkratiskt och papprigt som jag först trodde. Kanske är det bara mitt jobb.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad roligt att få lite besök :) Jag vill också jättegärna komma :) Men det lär ju dröja ett tag isf, som du vet :/