måndag, september 17

Boktips?

"Ett öga rött" är nu utläst och jag tyckte inte om den. Inte för att den var dålig. Svårt att förklara, men den fick mig att må dåligt. Finns det fler invandrarkillar som tänker och känner som Halim (huvudpersonen i boken)? Stundtals liknande han för mig en psykopat. Dränkt i sina egna föreställningar och med glasögon som gjorde världen och omgivningen till sådan han ville se den. Pappan i boken var hjälten.

Tyckte dock det var lite kul att författaren till boken faktiskt flyttar in i lägenheten brevid Halim och hans pappa.

Har du läst boken? vad tyckte du? Har du sett filmen? Helt oväntat visas den inte här..
Nagot tips på en ny bok? Gärna en feelgood-bok. Finns det sådana?

3 kommentarer:

trapid sa...

Sophie Kinsella - the Undomestic Godess!
Bästa feelgood-boken.
Dessutom är den på engelska, så den måste ju finnas att köpa i England.

trapid sa...

(om du vill ha fler tips, läs allt annat som Sophie Kinsella har skrivit...)

Sandra Lindqvist sa...

Kajsa: Sophie Kinsella it is! Ska springa till bibblan sa fort jag slutar. Lustigt, for jag har faktiskt alltid tankt pa dig nar jag sett hennes bok "Shopoholic". :)