onsdag, september 26

No 100

Det blev ingen bio igår. Jag stod och låste upp min cykel när jag kände att jag inte hade lust, så jag gick in och städade badrummet istället. Tog även en mysig kvällspromenad, strykte lite kläder och sånt.
Inte mycket att göra på jobbet nu, idag mottog jag endast tre checkar (vanligtvis brukar jag ta emot runt 15-20. Om det är mycket upp till 30).
Saknar mina stjärnor som ska ha mys på fredag. Men vi ska ta igen allt när jag kommer hem i jul.
Idag tänkte jag låna en ny bok på stans stora bibliotek, handla mat till helgen, tvätta lite. Längtar efter mina mates som kommer på fredag.

Jag är en sucker på allt som har med Disney att göra (aldrig för gammal för Dinsey?). Och då framförallt om det råkar innehålla Mimmi. Nu finns det oturligt nog en Disney-affär här i Birmingham, där jag har hittat en otroligt snygg Mimmi-pyjamas och jättefina, mysiga Mimmi-tofflor. Faktum är att jag faktiskt behöver ett par tofflor, då mina gamla från Lundsbrunns Spa börjar sjunga på sista refrängen och jag faktiskt har häftat fast sulan på båda tofflorna flera gånger. Kanske blir nästa gång jag ska unna mig något.

Jag har helt plötsligt slagits av vad jag kanske vill bli när jag blir stor. Bara lite tankar. Miljökonsult. Smaka på ordet.

Ett sug efter Stockholm ligger och växer i mig.

Dagen bloggtips, om du som jag får betalt för att surfa:
Alex Schulman - Han är elak. Riktigt elak. Hackar på sina kollegor. Driver med alla som kritiserar honom. Det är roligt. Riktigt roligt.
Erik och Fias jordenruntresa - Erik, Talman emeritus, den brummande nallebjörnen från Skara och hans flickvän reser jorden runt. De har varit ute i en månad och har tre månader kvar. Senast befann de sig i Dunedin på Nya Zeeland. Kolla in deras resedagbok med massor av fina bilder. Läs, njut och bli avundsjuk.

Inga kommentarer: