måndag, september 10

Tandvärk

Hej kålrötter!

Jag håller på att få en visdomstand och det smärtar. Något fruktansvärt! I'm going crazy!
Jag hoppashoppashoppas att det bara är den där jäkla tanden och att det inte är någon himla infektion eller liknande. Eller, hemska tanke, att jag har fått ett hål i någon tand.
Jag har ju inte direkt proppat i mig godis och sötsaker sen jag kom hit, men faktum kvarstår att maten här är ganska söt om man jämför med den hemma (som tex mueslin, gröten).
Men, jag är inte den som är den. Jag har köpt tandtråd, inget mer socker i mitt te och vid nästa shoppingrunda i Tesco ska jag spana efter sugar-free produkter. Och, frukt är godis, right?

Dagens musiktips:

Tomoko - Hafdis Huld
Delilah - Plain White
Beautiful Girl - Sean Kingston

Panik imorses när jag inte kunde hitta mina cykelnycklar! Efter att ha vänt upp och ner på hela rummet otaliga gånger hittade jag dem tillslut. I jackfickan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å stackars dej och stackars tanden,tandvärk år för dj.....,men gå till tandläkaren vänta inte!!,jag lovar att du kommer att överleva det också. Ett bra tips ang nycklar be att Samantha gör en liten "nyckelgömma"till dej som jag har fått av henne,för då ligger nycklarna nästan (!?!) alltid på plats(om man varit ordentlig och lagt dem där förstås)

Anonym sa...

Åh, jag har också börjat att få en visdomstand, men den har inte gett ifrån sej någon smärta nu på några veckor, vilket är ganska skönt :P. Hörde att min mamma hade fått dra ut alla visdomständer hon fått, och jag hoppas inte att det är ärftligt :P

Anonym sa...

HEEEEJ:D

asch,du far glomma bort den onda tanden och gora ngt kulist:) tanka pa annat brukar ofta fa bort "aj-kanslan" (japp, jag har verkligen glomt alla svenska ord som finns, mitt svenska tal ar nu med en liten vacker amerikansk brytning och jag har knappt varit har en vecka :I)
tack for inlagget i resdagboken.sa kul att lasa fran alla.
tankte pa ditt Legally blond inlagg,i NY spelar dom legally blond musical nu :) cooooolt ;)
well, du fa ha det sa bra sa haller vi kontakten genom varlden:)
avslutar men en typiskt amerika-fras
Bye, see you later! aven om later antalgigen ar vaaaaldigt mkt later :)