onsdag, september 12

"No post, no milk"

Nu har jag fått ordentliga helgplaner, tack vare min gulliga mamma som sponsrar mig till mina gardiner jag spanat in så himla länge! Tack mamma!Alltså, för den som inte hängde med, jag planerar alltså ett IKEA-besök. Heldag. Inklusive mat och fika och allt möjligt i restaurangen. Jag tycker om IKEA, och det tror jag att många gör. Då blir man stolt över att vara svensk. Faktum är att i stort sett alla jag träffat har vetat om att IKEA är svenskt, men däremot inte haft någon aning om att t.ex. H&M är det.

Tanken igår var att jag skulle cykla till Aston Hall, en fin.. typ herrgård? som ligger i närheten av mitt jobb. Mitt i slummen var en park uppsmälld och mitt i parken låg Aston Hall. Som höll på att renoveras. Så man fick inte gå in. Skulle öppna igen nästa höst.
Har några fotbollsintresserade här? Jag passerade nämligen Aston Villas hemmaarena. Ja. Inte så mycket att säga om det. Inga bildbevis heller då jag glömde kameran.
Vägen hem blev lång, ny och svettig. Birmingham är verkligen ingen särskild fin stad. Mestadels slum. Inte så trevligt. Stadskärnan är ny och fin, och Edgbastons dyrare kvarter är trevliga och brittiska. That's it.

Igår startade jag min karriär som mäklare då jag visade vårat hus för en intresserad tjej (våran landlady var upptagen/fullbokad/hade glömt bort). Jag lyckades berätta att vi har städerska och diskmaskin, då jag menade dammsugare och tvättmaskin. Kanske något jag trots allt borde satsa på eftersom hon bestämde sig för att flytta in! Hon verkar trevlig.

En annan glad nyhet är att min tand slutat trilskas och nu är vi goda vänner igen. Min trench-coat är åter inom räckhåll!
Internet fungerade fem minuter imorses, hoppas på framsteg tills ikväll.

Längtar tills mina mates kommer! Fest!

Citatet i rubriken är sagt av min kollega. Världen nästan rasade ihop för honom under dessa omständigheter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan va rolig du är... Haha. "...så nu är vi goda vänner igen." Jag tyckte det va skoj....