måndag, september 24

Sol och moln, om vartannat.

Jag ser när jag tittar på förra veckans att-göra-lista att jag inte var så bra på det denna veckan heller.
Inget museum, till exempel. Men nog fick jag städat, jag har inhandlat en regnjacka (bild kommer snart, bara en liten detalj som saknas) och jag gick på bio (fast inte den jag ville).

Den här veckan ska jag baske mig se Atonement, och jag tror jag isåfall får gå själv. Men det gör inget.
Annars ska jag städa, snygga till lite i mitt rum och ta en rejäl svängom på toaletten, för det var nog ett tag sedan någon gjorde det (om någonsin alls?). Vill ju visa upp ett fint hus då jag får besök!
Ska även inhandla lite förnödenheter till helgen, dvs alkohol. I mängder.

Kanske hinner jag med mitt nästa stora projekt, plommonmarmelad?

"The Secret Dreamworld of a Shopaholic" av Sophie Kinsella är utläst och höll rakt igenom, även om allting blir lite väl bra i slutet (som alltid i denna typen av böcker) så kan jag rekommendera den. jag tyckte det var extra roligt eftersom den utspelart sig i London och jag känner till alla de affärer och märken som nämns (men som jag inte skulle gjort innan jag kom hit).

Nu läser jag "Ordination: Vardagsfeminism" av Jennie Sjögren. Hittills bra och inspirerande. Trevlig att läsa då den har små citat, defenitioner, anekdoter och faktatxter i kanten och då och då lämnas plats för bilder och andra avbrytande texter.




Såg "Music and Lyrics" i helgen. Mysig. Förutsägbar. Som de flesta andra filmer. Se den. Eller inte. Vilket som.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men rekommenderar du den? För jag är lite sugen på den faktiskt.