fredag, september 14

Salesmeeting

Igår var en bra dag. Jag kan inte säga annat.

Den började förstås med en riktigt seg dag på jobbet. Men på vägen hem blev det faktiskt lite shopping!
Ett par tokigt sköna, mörklila stövletter. Väldigt höstiga! Moderiktigt nog följde även en grå, lite längre kofta med. Alltsammans för endast £20! Hur billigt som helst. Får se lite vad det är för kvalitet innan jag shoppar järnet.

Väl hemkommen upptäckte jag att internet funkade!
Fort som attan bar det av igen till The Mailbox där jag hade en dejt med 7 medelålders kostymnissar. Japp, det är sant. Min boss bjöd in mig på middag igår eftermiddag, och det är ju inget man tackar nej till (företaget betalar!).
Drink på Cafe Rouge, middag på en förträfflig tapasrestaurang, Bar Estrilo (sangria och tapas!), och vidare till en bar efter det. Trevligt.

Alla herrar i sällskapet var mycket oroliga för hur jag skulle ta mig hem. Jag hade ju tagit cykeln. Jag vet, det är inte vidare classy att ta cykeln till "affärsmiddag", men jag hade ruskigt bråttom.
Hursomhelst, jag hade en cykel, och skulle ta mig hem säkert. Det föreslogs att jag skulle lämna cykeln och ta en taxi hem.
Offra min (mammas) finfina cykel? Aldrig!
Plan B var att vi tillsammans skulle hämta min cykel, ta oss till deras hotell (på andra sidan stan) och få cykeln med oss (på taxins tak?) och därifrån skulle jag åka taxi hem till mig. Ta taxi till hotellet följande morgon och därifrån cykla till jobbet.
Det låter väl smidigt? Behöver jag säga att det var chefens ide?
Jag komer med förslaget att vi alla stannade ute till klockan 08:30 am då jag börjar jobba och alla kan ta sig till kontoret tillsammans. Det avfärdades ganska snabbt. Det vinnande förslaget blev tillslut att jag blev följd ända fram till dörren och därifrån tog mina livvakter en taxi till hotellet.

Vad kan jag säga? Här på Systemair/Fans&Spares har vi helt enkelt huvudena med oss.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha :) Det där med cykeln lät roligt :)

Unknown sa...

Jag skulle definitivt har stått bakom ditt förslag. Party till gryningsljuset strålar in genom... De hade väl fönster?

Anonym sa...

Jag hade lätt röstat på förslaget med cykeln på taxi-taket! Gud vad kul det hade varit... :P
Hur är det annars? Jag har också haft en bra dag med jobb och shopping. Och vem vet- snart kanske det kommer ett brev i din brevlåda? Kramar i massor

Anonym sa...

JA; JA; 7 medleålders nissar, betyder det att de var 25 år? för är man över är de väl gubbar??Trevligt för dom att få umgås med en läcker ungdom antar jag, men vad sa deras fruar?