fredag, september 19

Överbelastning

Igår löste jag inte några världsproblem.
Men såväl matematiska.

Dagen började klockan kvart över åtta (akademiska kvarten - schemalagd!) med lite praktiskt information om rymdprogrammet, dvs vilka kurser vi ska läsa om hundra år och sådär. Jag har verkligen lärt mig det där med att ta en dag i taget, som jag förut hade svårt för, för min reaktion på alla mattekurser med namn jag inte kunde uttala var ungefär "Jaja.. Det blir nog bra..".

Begav mig till hyllan där jag tänkt plugga matte men blev istället indragen i ett planeringsmöte om morgondagens phösarpheast. Vi kom fram till mycket viktiga saker, tex våran klädsel och vad vi skulle heta om vi var Spice Gils (fast Space Girls, då).
Klockan tolv var ett möte som jag såg otroligt mycket fram emot bokat. Mötet handlade om Studentambassadörer och studentfaddrar vilket jag nu anmält mig till att vara. Det hela går helt enkelt ut på att ragga fler studenter till LTU genom att åka runt på skolor och mässor i hela Sverige. Längtar tills det drar igång.

Efter det mötet var det hyllan igen, klockan var runt halv två. Och där satt jag med några stycken från klassen ända fram till halv åtta då jag begav mig hem. Jag repeterade lite eftersom vi har mattedugga idag. Lite smått nervöst, eftersom det är första och allt. Vet ju som inte vilken nivå det ligger på. Fick hursom mycket gjort under de sex timmarna (tur är väl det) samtidigt som jag fick umgås med klasen, prata, fika och spela bordsfotboll.

Jag cyklade hem till Johan där jag bjöds på mat. Han hade också köpt en finfin spegel till mig. Nu slipper jag stå i blöta strumpor inne på toaletten och fixa mig.

Idag är det som sagt dugga om en timma. Sen tänkte jag bjuda Johan på lunch innan programmeringsföreläsning. Eftersom det är fredag tänkte jag trampa in till Luleå och eventuellt shoppa lite.
För att det är fredag.

By the way, åk till Bremen.

Inga kommentarer: