måndag, september 1

Kyligt



Nu har jag äntligen fått mitt kylskåp och blivit av med "tillfällig utbytesmaskin" som stått mitt i rummet och brummat och tagit plats. Klockan nio imorses kackade hantverkarna på och stormade in med en ny vitvara. Har dock inget frysfack, men det finns två stora allmänna frysar i korridoren så det är inga problem.

Idag börjar allvaret, klockan kvart i tre har jag min första föreläsning i Differentialkalkyl. Det ska bli spännande och väldigt skönt att äntligen få lite rutin på livet efter en hektisk nollep. Samtidigt är jag vettskrämd. Alla rykten om avhopp skrämmer mig såklart.

Sitter och förbereder matten innan jag käkar lite lunch och trampar iväg till Lulebo för att få lite svar på frågor. Efter skolan ska jag och Johan laga riktig mat (fisk med potatis och stuvad spenat är planerat). Imorgon får jag förhoppningsvis långväga besök!

1 kommentar:

Anonym sa...

vem kommer ? är det tomten? Fast han bor väl däruppe .så han kan inte vara en långväga gäst?