söndag, september 28

Moviestar

Sett massa filmer i helgen! Igår var det Mamma Mia på bio, mysig och glad film.
Askungen i sängen när vi kom hem och hade käkat mat, enda filmen vi någonsin lyckats se från början till slut hemma utan att jag somnat, grattis till mig!
Idag tog vi en lång promenad till Ica för att handla. Det var lite blåsigt, men ändå skönt med frisk luft och motion.
Till middag serverades gnocchi med kycklinggryta. Det var väldigt gott och extremt komplicerat. Jag kom fram till att italiensk gnocchi, tjeckiska dumplings och norrländsk palt är precis samma sak.
Philm på kvällen, The Dark Knight som jag hört av många skulle vara väldigt bra. Vilket den också var.

Fin blandning på filmer med andra ord.

Jag måste dock öva mig lite i att se actionfilmer, för jag har lite svårt att hänga med. Och jag rycker till lite väl mycket och skriker lite väl högt vid alla explosioner.

Nu är det läggdags. En ny vecka väntar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar vara ett måste och allmänbildning att se Mamma Mia, så i går såg jag den,njöt i fulla drag. Ett annat måste verkar det att sett Arn (första) så häromdagen såg vi också den på Dvd, jag hade väntat mej lite bättre efter allt skriveri.