torsdag, september 25

Lunchsammankomst

Mina dagar blir helt klart bäst om jag får komma igång ordentligt tidigt. Lektion första passet slutar oftast i en bra dag.
Som idag.
Matte imorses, följt av lite plugg på hyllan.
Eftersom det är Pengar In idag gick vi några till pizzerian och firade. När jag sa att jag ville följa med fick jag responsen: Va? Ska du med? En tjej? Äter tjejer pizza?
Det är inte lätt att smälta in i en ingenjörsklass, men jag gör mitt bästa!
Vi hade hursomhelst trevligt.

Efter lunchen var det programmering och jag redovisade min lab och började på nästa som verkade ganska rolig(göra en ordlista). Jag har äntligen lärt mig såpass mycket i ämnet att jag faktiskt har kunskap att leka lite.

Nu är det mer matteplugg hemma och ikväll har vi möte med förvaltningsutskottet. Detta är första mötet efter upptakten och jag är nervös. Dels eftersom jag är yngst och har ingen som helst aning om hur organisationen fungerar och hur det brukar gå till. Också eftersom jag i dessa sammanhang alltid känner mig lite rädd att inte säga något tillräckligt smart eller, ve och vasa!, inte ha några åsikter i huvud taget!
Men, tröstar jag mig med, med tanke på att vårat arbete för i år är att skriva om och rensa upp i styrdokumenten så kan det vara bra med en som aldrig varit med förut och därför ser på dem för allra första gången utan förkunskaper. Jag kanske kan upptäcka otydliga formuleringar som de andra "bara vet" vad de betyder.
Det ska nog gå bra. Det är ju ändå mitt första möte, får se och lära lite.

Inga kommentarer: