tisdag, september 30

Luleå är en fin stad

Idag slutade jag efter andra passet, alltså just innan lunch. Då slängde jag mig på cykeln och cyklade i det vackra höstvädret i till Lule och träffade Anders. Vi lunchade på Kulturens Hus (åh, vad jag tycker om det) med utsikt över skärgården och sen gick vi och köpte varsin latte på Wayne's Coffee (såklart är det är med Anders). Kikade lite i affärer, slog oss ner i den fina parken och pratade om lite av varje.
Trevlig eftermiddag.
Nu påstår Anders att jag sa "ids"("Det är inte alltid man ids"). Det blir nog norrländska av mig med så småningom.
Runt tre cyklade jag hem. Det är inte alls långt (nu när jag lärt mig hitta ordentligt), tar ca 15-20 minuter. Underbart med en cykeltur.

Man kan ju inte tro att det var fem minusgrader imorses när jag vaknade.

Nu pluggar jag lite matte för att kila iväg på pizzakväll lite senare. Vi, i klassen, blir bjudna på pizza och föreläsning av några från IRV (Institutionen för RymdVetenskap). Ska bli mycket spännande.

Inga kommentarer: