tisdag, september 16

Studentikos klädsel på ingång

Det jag trodde var is på vattenpölen häromkvällen var i själva verket krossat glas. Men imorses var den bannemig frost ute och minusgrader.

Trött idag på grund av dåligt med sömn (brukar vara så).
Däremot fick jag mycket gjort igår. Beställde bland annat min egen studentoverall. Jo, det var precis det som gårdagens outfit bestod av för några dagar sedan. Svart står för Rymdteknik. På sittningen i lördags var klädkoden overall och jag fick därför låna ett provexemplar som var alldeles för stort. Nu anländer alltså snart en overall i min storlek som jag ska börja sy fast massa tygmärken på. Teknologmössan är även den beställd.

Igår serverades tonfiskburgare här i mitt krypin vilket jag verkligen kan rekommendera, och då kanske framför allt till anda studenter eftersom det är billigt! Lite tonfisk, ägg och ströbröd och knåda ihop till biffar. Tillbehör valfritt.
Trevlig omväxling mot falukorven som annars brukar pryda menyn.

Snart är det programmeringsföreläsning och jag ska flörta lite med någon av alla hackers i min klass så jag kan få hjälp med min lab som jag inte riktigt får till. Det är roligt med programmering. Ämnet har många fördelar såsom att det är oerhört logiskt, man ser direkt om något är fel och programmeringsspråk är rakt på sak och innehåller inga nyanser som är svåra att tolka. Däremot är det lite knepigt att komma igång om man aldrig programmerat förut.

Idag: Mysig som bara fan!

Inga kommentarer: