söndag, september 7

Jag är fullvärdig teknolog

Igår var det Norrskensröjet, vilket betyder sittning med fest på STUK på kvällen. Detta skulle avsluta årets nollep, med resultatet att alla phösare, öph, adel och generaler skulle ta av sig sina kostymer och avslöja sig. Vi nollor blev även ettor och jag blev fullvärdig teknolog. Kvällen var mycket lyckad. På sittningenserverades pitepalt med smör och lingonsylt. Hur gott som helst! Kvällen stora fråga bestod i: Vad fan dricker man till palt?
Jag och en klasskompis diskuterade länge och väl och frågade bartendern efter Vargtass och fick responsen "Ehh.. Skulle det vara en drink?".
Vi bestämde oss för rödvin, och det gick bra.

Vi fick även reda på att vårat lag "Space Girls" hade vunnit Öhlspelet med "64 miljarder pluspoäng". Som pris fick vi äran och en guldöl.

Tidigare under dagen hade vi utfört vårat nolleuppdrag vilket innebar att vi skulle ha en catwalk med massa magiska väsen, såsom hobbitar, enter, älvor med flera. Uppdraget skulle redovisas inne i Luleå tillsammans emd alla andra grupper, och det var väldigt roligt. Hela shoppinggatan såg ut som en freakshow med alla utklädda nollor och deras phösare i sina overoler och solglasögon. Våra nollebrickor beslagtogs som gisslan och vi får inte tillbaks dem innan vi fixat en phösarpheast. Så gårdagens plus blev skrivna lite varstans..
Bland annat "snäll" och "ursnygg"! Fast i urringningen har jag ingen aning om vad som står.

Idag är det matteplugg för hela slanten. På sändagkvällar ska det tydligen ibland vara Philm, jag hoppas det är ikväll. Fick även just ett sms om pizza i etermiddag med klassen, så jag ska nog kunna roa mig även idag. Det är så roligt att vara student, jag trivs så himla bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ikväll måste du vara en duktig liten flicka och lägga dej tidigt och sova om Du skall orka med nästa veckas arbete ! Lyd nu farmors råd !!Tror nog att mamma och mormor håller med mej.

Anonym sa...

Åh, vad roligt att höra att du trivs så bra :D