tisdag, oktober 2

Snart slut

Senast jag publicerade hade jag precis avklarat min andra tentaperiod.
Nu ska jag om en månad ta mig igenom min sjuttonde och näst sista tentaperiod och är med andra ord snart färdig civilingenjör.

Jag snubblade av en slump över min gamla blogg och läste det jag själv skrivit för nästan exakt fem år sedan, det var så roligt att läsa! Jag kommer ju ihåg det jag skrev om men ändå inte exakt hur jag kände då eller hur jag tänkte. Så varför inte återuppta det, kanske tittar tillbaks om fem år igen och kan roa framtida Sandra lite grann!

Jag kommer att tänka på vad mycket som har hänt på gem år. Jag har flyttat ytterligare tre gånger utöver den flytten jag var mitt inne i då jag senast skrev. Jag har bytt från Rymdteknik till Teknisk Fysik och Elektroteknik. Jag har flyttat ihop, ofrivilligt flyttat isär, flyttat ihop och förlovat mig med Robert. Jag har engagerat mig i tusen saker som lärt mig väldigt mycket. Och på tal om att lära sig, nått slutet på min utbildning och kommer snart göra det som verkade nästintill omöjligt när jag började här, bli färdig.
Får mig att börja fundera hur mycket jag kommer hinna gjort om ytterligare fem år.


För tillfället letar jag exjobb i Australien på Monash University och om allt går som det ska kommer jag och Robert flytta dit tillsammans redan i januari.

Men, än är vi inte riktigt där! Det är full höst här i Luleå, men kylan låter vänta lite på sig, inte mig emot. Har haft långa dagar i skolan ett tag nu med jobb, kurser och projekt men ser lite lugnare ut framöver.

Inga kommentarer: