torsdag, oktober 4

Kårengagemang

Idag är det dags för Teknologkårens kårfullmäktige, för vilket jag är Vice Talman. Jag har under mina år på universitetet engagerat mig på många olika håll och jag tycker det är väldigt givande, även om jag nu det senaste året börjat fundera på vad mycket pengar jag hade kunnat tjäna om jag hade lagt ner alla dessa timmar på ett betalt jobb. Men, jag hade inte fått lika många kontakter, lärdomar och erfarenheter, så jag ångrar inget.
Just Vice Talman är inte så tidskrävande, men det gäller att hålla tungan rätt i munnen för att få all mötesteknik korrekt och för att allt ska gå rätt till. KF är kårens högsta beslutande organ, så ingenting får bli fel eller fuskas med.



Under KF måste teknologmössan vara på!

Direkt efter KF drar jag och min fästman söderut för att träffa släkten. Söderut innebär tyvärr inte så varma breddgrader som exempelvis Spanien. Den här gången är det Skinnskatteberg som är målet, gott nog! Det blir nattåg vilket var länge sen. Det tar lite lång tid men går ju bra när man inte behöver åka ensam.

Inga kommentarer: