onsdag, oktober 10

Matstudio

Nu sitter äntligen Robert på tåget på väg hem!
Eftersom jag knappt bor i Sverige utan i Norrland går det inte på en kvart direkt men i morgon vid lunch beräknas han komma fram.
Efter ankomsten har vi en rolig sak planerad. Vi ska nämligen på matstudio hos hemmagastronomi och lära oss laga riktigt god mat, tema Hängmörat. Det bjuds även på lite bubbel och snacks och självklart ska vi äta upp allt gott vi lagat också. Både jag och Robert är väldigt bra på att laga mat men just kött brukar vi ofta bli besvikna på. Antingen blir det segt eller så är det dåligt kryddat. Köper jag hem en fin köttbit så vill jag ju att den ska smaka bra också!

Dagen har bjudit på bland annat föreläsning och lite projektarbete men även upptakt med Teknologkåren jag är engagerad i. Fast för min del känns det nästan som nertakt då det snarare gå mot slutet och och jag börjar känna mig gammal. Nu är boendet i Australien fixat och det är bara att spika exakt inom vad jag ska göra mitt exjobb. Jag har fått höra att nu är allt så gott som klart, det är mycket osannolikt att vi inte skulle hitta något. Så om allt går som det ska börjar jag den första februari. Fast jag vill ändå inte säga att det är klart. Väntar fortfarande på besked för Roberts exjobb.
Jag har ändå börjat fundera på flytten av alla våra grejer som inte ska med till Australien. Eftersom vi inte kommer flytta tillbaks till Luleå måste vi åka ner med allt och lagra det på ett bra ställe. Det är en flytt på nästan 150 mil och det är svårt att säga hur mycket grejer som kommer flyttas då vi tänkt sälja/skänka/slänga så mycket som möjligt. Blir det bil+släp, lastbil, bussgods, hyra på ett ställe och lämna tillbaks på ett annat? Ja, mycket att fundera på.

Förra flytten. Det blir alltid så mycket mer grejer än vad man tror!

Inga kommentarer: