onsdag, oktober 17

Lakrits

Vanligtvis tycker jag inte att vädret är ett riktigt samtalsämne, det är var det är liksom. Men jag måste ändå berätta om den härliga morgonen jag upp vaknade till i morse. Solen strålade på en blå himmel och snön gnistrade, helt fantastiskt.

Härligt väder att vakna till!

En nackdelen med snö och vinterns antågande är att cykelsäsongen är på väg att ta slut, vilket resulterade i att jag blev en kvart sen till skolan!
Väl på skolan skrev jag och min kollega på vårt projekt i rasande fart, det känns att vi arbetar oss framåt. Nästa vecka ska vi ha halvtidsredovisning, då måste vi ha något att presentera!
När skrivlusten försvunnit åkte jag och Robert till stan för att fixa lite saker, skulle precis köpa en stor bit prinsesstårta att njuta av när vi ångrade oss och åkte hem och lagade mat istället. Tårta får det bli en annan gång! Men vi hann svänga förbi hemmagastronomi och köpa lakrits, och inte vilken som helst utan en riktigt gourmetlakrits som heter LAKRIDS by Johan Bülow, riktigt god!

När vi var på matstudio förra veckan fick vi smaka chokladdrömmar med lakritssmak vilket var en hit som jag ska prova. Då använder man lakritssirap som smaksättning. Vi fick också lagerbladsglass vilket kanske låter skumt men det var också riktigt gott. Smakade lite kryddigt och jag fick lite juliga associationer. De hade en fantastisk glassmaskin som gjorde en riktigt len och slät glass. Priset låg dock på 45.000 kronor, lite mastigt för en glassmaskin kanske!

Som lakritsfantast kan jag verkligen rekommendera den här!

Inga kommentarer: