tisdag, oktober 9

Höstig helg

Nu är jag sedan en dag tillbaka hemkommen till Luleå och studentlägenheten. Helgen var lugn och skön, trevligt att träffa släkten som vanligt. Vi tog mysiga promenader i strålande solsken och mycket vackra höstfärger. På lördagen var det 50-årsfest med hela släkten. Det var välbehövligt med sol när det bara regnar här hemma!

Vackra höstträd i Skinnskatteberg

Tyvärr blev det lite halvtomt här hemma då Robert stannade kvar några dagar hos sina föräldrar. Det är ju alltid skönt att få vara ensam några dagar men jag blir alltid smärtsamt påmind om all disk när Robert inte är i närheten. I vanliga fall brukar den bara försvinna på något mystiskt sätt!

Dagen började med ett tandläkarbesök där rotbehandling stod på agendan. Jag har haft en del tandproblem det senaste året, bland annat med visdomständer, så tandläkarbesök är just nu inte min favoritsyssla. Även om behandlingen var jobbig och ska upprepas om en månad gjorde det inte så ont och bekostas av min nya tandförsäkring, så jag är ganska nöjd ändå.
Efter tandläkaren hade jag två möten inbokade. På det första pratade vi exjobb. Jag kan inte säga att allt är spikat med i varje fall så gott som. Hoppas på ett definitivt besked snart!
Det andra mötet handlade om mitt projektarbete om konvektiv kylning som används bland annat i Facebooks nya serverhallar här i Luleå. Mer om det en annan gång.

Inga kommentarer: