onsdag, oktober 3

Klänning med chiffong

Då avslutningsfestligheterna för oss avgångsstudenter börjar närma sig var det hög tid för mig att inhandla en balklänning. Jag hörde att det skulle finnas en bra affär i Piteå, så det blev en roadtrip!
Jag har nog aldrig varit så beslutsam när det gäller kläder, och verkligen inte med tanke på hur mycket pengar jag spenderade på klänningen! Första klänningen jag provade var som gjord för mig så jag slog till direkt. Köpte skorna på vägen hem.

Skorna var för övrigt fantastiska!

Förutom lyckad shopping börjar det rassla till med mitt exjobb nu, ska träffa en anställd på skolan som har kontakten med Monash University och diskutera hur det ser ut. Håller också tummarna för att professorerna down under hittar ett exjobb till Robert också!

Robert har även blivit utnämnd till veckans fästis den här veckan tack vare många och väl utfört lagade middagar. I dag bjöds jag på en helt fantastisk gryta med fläsk, chorizo, Guinness och grönsaker, serverat med min favorit: potatismos. Receptet är taget från matbloggen Annes Food och kan varmt rekommenderas!

Inga kommentarer: