torsdag, oktober 25

Flyttdags

Eftersom flytten börjar närma sig och jag kommer vara ganska upptagen med besök och andra roliga saker i november och december har vi redan tjuvstartat. Idag tömde vi förrådet, bar upp allt till lägenheten och gick igenom varenda pryl; slänga, skänka, sälja, packa upp eller packa ner. Berget med saker som ska skänkas växer sig större och större, får nog åka bort med ett lass snart. Ganska otroligt egentligen att jag som känner mig som en fattig student har hur mycket grejer som helst som jag på en handvändning kan skänka bort och inte ha det ett dugg sämre. Känns väldigt bra att tänka att jag gör en god gärning. Vissa saker ska vi försöka sälja också. Inga dyra grejer men kan man få en hundralapp här och där blir det en liten reskassa till slut. Alla våra möbler kommer vi också försöka sälja.

Kaos redan!

Flytten kommer ske med bussgods, det var överlägset billigast. Så nu är planen att börja packa saker noggrant och bra, ställa ner lådor efter hand i förrådet. Lägga upp möbler och grejer på blocket och i annonser. Till slut kommer lägenheten vara tom, alla lådor stå prydligt staplade i förrådet och det vi inte vill ha kvar (inklusive typ alla möbler) borta. I teori, ja. Får se hur den här monsterflytten går.

Så mycket grejer!

Inga kommentarer: