måndag, oktober 15

Tentaångest light

Det var en lugn och skön helg som passerade! Nu borde jag verkligen känna mig laddad inför en ny vecka men som vanligt på måndagar känner jag mig trött och sliten, inte alls så utvilad som jag borde.
Steg upp tidigt för att plugga men orkade inte komma igång förrän nu, Robert ligger fortfarande och sover.
Tentaperioden börjar närma sig, jag kan inte förstå hur den lyckas smyga sig på varenda gång? Efter snart 4,5 år borde jag vara mer beredd!

Projekt Australien går framåt. Robert har fått positivt svar från sin kontakt. I veckan ska vi säga upp lägenheten och förhoppningsvis kan vi snart köpa flygbiljetter. Det är dyrt och det tar sjukt lång tid att flyga till Australien, men det är ju också väldigt långt. Många flygresor det inkluderar en mellanlandning i Shanghai, så vi funderar på att stanna där några dagar för att få en liten minisemester.

Jag har börjat ställa in mig på att flytta och avsluta det här kapitlet. Jag rensar bland kläder och skor, säljer saker på internet och längtar efter att få gå loss på alla andra saker vi har, men jag får bärga mig då det inte vore så roligt att bo i en tom lägenhet i tre månader. Jag vill absolut fortfarande ha det fint när alla släktingar kommer hit i slutet av november.


Jag har redan rensat ut 13 par skor och två fulla påsar med kläder.

Inga kommentarer: